ytterligheternas dag

Ja, idag har jag verkligen upplevt ytterligheter! Vi var på exkursion idag, madesjö-sjön och ljungby-ån. Har gått runt i gröna vadarbyxor i galoon och håvat in diverse småkryp som vi sedan artbestämt. men vi hade ju i alla fall tur med vädret! =) så vid klockan två (sjukt sent med lunch då btw när man åt frulle vid sju!) satt jag, i mina galoonbyxor vid bäckens strand, bland nattsländelarver och vattengråsuggor och åt ljummen kycklingsallad och ljummet vatten. Men kaffet efter maten var iaf utsökt. Kom hem helt utmattat vid halv sex, duschade, piffade och mötte vid halv sju upp Hilda vid larmtorget. Efter en liten stund kom även Katta och Fredrik! Fick ett bord på krögers och beställde in lite mums, två glas vitt vin och krögers vegetariska platta för mig. Lite fusk med andra ord. Både vin och nachos, en onsdag!! Får se om det märks ngt imon! är iaf ruskigt nära det minsta jag vägde innan turkiet, bara ett halvkilo mer, så det är bra! Hade faktiskt mina smaljeans på mig då, men har upptäckt att jag måste laga de lite innan jag kan ha de, på lördag kommer ann och det är fest. Kanske kan jag ha de redan då!?

Om jag tappar lite bokstäver här och där beror det inte på vinet utan på en kombintaion av långa naglar och lite konstigt läge av mig o datorn (halviggandes i sängen!)

Nu ska vi kolla på ngt program innan vi ska sova. Igår fick jag bestämma o då blev det "barnmorskorna", Jag ska ALDRIG föda barn, aj, aj, aj! P får bestämma idag! haha!

Sov gott!
Uss uss (mkt bra initiativ idag darling, sov som en stock nu, löv ju!)
/e.

Kommentarer
Postat av: Helena

Bloggat lite bilder från dagen... :) Lekisklassen och lite sånt ligger uppe....

Syns imorrn, pigga och glada. *snark*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback