Ulf Lundell

Kom på nu att jag faktiskt måste ha en blogg enbart om min HUSGUD!


"Det är extrapris på förälskelse och romanser."

image127

Sitter just nu och dricker ett glas vin och lyssnar på "Vinterland" längtar lite smått till julen men samtidigt till sommaren då jag hoppas det blir turné igen, längst fram i Borgholm hittar ni mig då!! Nu blev det en annan låt "Skyll på stjärnorna", gryyym!

"Du vet föräskelsen är en tokig idiot,
du slår igen dörren i ansiktet på honom,
men han klämmer in sin fot"




"Du är vacker Isabella, som ett rådjur i skogen,
som en stjärna på himlen,
som en flicka mitt i natten på krogen, som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik,
som vinden, som regnet, som själva livet"



"Det är varmt när man har armarna runt varandra, det är varmt när man sover i en annans famn."

"Hon går förbi här som en doft av hopp,
som ett tåg på en nattlig station, som ett rop i en gränd från en förlorad vän, som en ny religion."




Ja, det var väl ett litet smakprov på det bästa från den bäste! Bilderna tog jag sommaren 2006 i Borgholms slottsruin på Öland, Nu har jag gått över till att lyssna på "Jesse Jamnes"  riktigt bra låt, det oxå! Hihi! Om nån månad släpps tidernas samlingsbox, med 2 dvd, 15 cd och en bok. Tror att tomten har en sån med sig till mig på julafton! I like!

Gå ut och va glad din jävel, gå ut och va vacker och stolt hela vintern!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback