Dålig stil...

... av mig att inte skriva blogg på så länge, men man har sina ups and downs. Hilda har varit flitig med bloggandet nu, hon har en formtopp! Jag ska försöka blogga ikapp mig nu så jag kommer i fas..

INNAN JUL: Jobbade ihjäl mig, Hade massor att göra både i skolan o på Ugley.

JUL: Hemmai Nöbbele, med hela familjen, men utan snö.Var såklart i kyrkan på julaftons förmiddag, då är det tävling homecoming i nöbbele. ALLA var där, Kidsen Ivarsson, Björn & Pereyra satt traditionsenligt o trängdes i samma kyrkorad! Mycket fin musik av körerna och bara prästen var lite weird! Sen var det Nyttig julfika hos Pirajorna med fruktsallad, keso, glögg, pepparkakor mm. Marielle hade fixat texten till Knalle juk, så i år sjöng alla med för glatta livet! Vi e lite konstiga, vi vet! Tomten kom som han alltid brukar med julklappar, flest till Axel såklart! Julmaten var smaskig och alla var nöjda o glada, min bästa julklapp var Monopol som jag önskat mig o fina väskan från P. Men jag säger som Itzhak "Julklappar, det är samma sak som stryk, det är roligare att ge än att få." Tror mina julklappar gick hem hos de flesta faktiskt, vassegoda! =)

MELLANDAGARNA: Stannade i Nöbbele tills den 27:e då kom P o hämtade mig o vi hann även smaska i oss middag innan äventyrsbilen brummade till kalmar. Sen tog vi det ganska lungt resten av veckan, jag jobbade lite till o sen hux flux kom nyårsafton...

NYÅRSAFTON: Vi som var där: jag, patrik, Hilda, Kattis, Magnus, Tessan, Niklas, Jonas och Peo. Vi blev ett litet gäng som vi ser såvi hamnade i Peos lägenhet ist för vår. Menyn: tomatsoppa a´la Bloody Mary, Helstekt fläskfilé med duschesstoppar(?) black and white och Marängsvish till dessert. Kvällen ägnades åt att spela biljard, sjunga SingStar, spilla rödvin på Peos bord, leta efter handdukar o toapapper, dricka vin och torka av bänkskivan. Sen när klockan blev tolv gick vi ut o skulle skjuta av superbomben som jag o Hilda införskaffat, det blev aningens misslyckat, den skulle smälla nio gånger, den small en, sen dog den, däremot sköt den lite när vi var på väg hem, konstigt. vad som hände sen ska vi inte prata högt om,jag råkade börja bråka lite med en viss person, men det var hans fel från början sådetså! Spatserade hem framåt 3 och hade efterfest med Nikals o Hilda här till halv sex. Sn sov jag o patrik o qvintus till halv tre nästa dag o vid lite över fyra typ ringde vi hit Hilda för då var vi så hungriga! 1-0 till Hilda som kom på att vi ville ha extra ost på pizzan!!! Sen låg vi tre här o bara vulgade med huuuur mycket godis som helst, nachos o läsk. Gött!

EFTER NYÅR: Har varit ledig både från jobbet o skolan fram tils idag, så har börjat mitt nyttiga liv, ute o går o äter nyttigt! Har även ägnat mig åt att kolla på alla tre LOTR-filmerna. BÄST! Då o då har jag även pluggat lite. I går var jag o patrik o kattis o magnus o åt trerätters på öland o spelade lappleken o drack vin, så trevligt så!

...sådär nu är jag framme vid nu. o NU ska jag o P kolla på film, 16 blocks!
Om 5 dagar är jag klar med AU!!! Vem vill festa med mig på fredag?
All lycka det nya året!
e.

Kommentarer
Postat av: Blondie

åååh är så glad att du börjat blogga igen...jag hade nästan gett upp att kolla den..så trevligt med en sammanfattning av "jullovet"...snart kommer ja till kalmar igen och då börjar mitt nya nyttiga liv..hoppas jag...ha nu en udnerbar dag imon..puss

2007-01-07 @ 22:58:37
Postat av: jaaaaoooogggg

. jjjjjaaooooggg

Postat av: iissaa

.

2007-02-05 @ 22:49:11
URL: http://itishot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback