Folk...

För typ 2 månader sen frågade jag o patrik runt bland lite folk om de skulle vara sugna på att spela brännbollsturnering första lördagen i augusti, de tände till på alla fyra direkt o skulle ha laguttagning o allt. "najs" tänkte jag! Allt eftersom tiden har gått har några fler trillat in i laget o jag tänkte att det här kommer bli så himla kul. Ju närmare vi har kommit augusti har vi pratat om hela grejen mer o mer, funderat på lagnamn och ev matchkläder med folk och kommentaren har varit "Just det, när var det nu igen!?" "Första helgen i augusti" "Ja just det, ja, men det ska bli kul."
     Ändå kommer det tydligen som en total överrasknig för folk när man för en vecka sen (två kvar till turneringen) börjar ringa runt för att påminna och ge lite tider och få klart besked, då kan helt plötsligt inga längre, folk ska jobba, de har inte råd eller orkar inte. jaha!! nu är vi 6st från kalmar, man ska vara 15 i laget. Det är så himla tråkigt bara att man ska försöka hitta på roliga saker och sen bangar fok ur, det hade väl varit en sak om inga andra påverkats, men nu står vi här 6 personer och vill spela brännboll. Dessutom har jag o min mor kämpat o försökt fixa sovplatser till de (från början ca 10st) som skulle med o sova över. Jag blir så arg. Folk, tänkt ett steg längre nästa gång...

Det här var sista gången jag ordnade nåt...
e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback